>> חווית השלמות המוחלטת \ שפה וסמלים \ ריבוי תהליכים בחלום והחוויה של הרבדים הגבוהים בהכרה שיוצרים את המקום והזמן

חווית השלמות המוחלטת \ שפה וסמלים \ ריבוי תהליכים בחלום והחוויה של הרבדים הגבוהים בהכרה שיוצרים את המקום והזמן

כמו שאנו יודעים שלחלומות שלנו יש משמעות מסוימת כשאנחנו קמים, כך גם לדברים שקורים בעולם יש משמעות מסוימת, 

וחשוב להבין מה הכוונה במשמעות לחלומות, אם האדם ינתח את החלומות הוא יראה שיש קשר בין מה שהוא חולם עליו לבין מה שהוא חווה ביום-יום, לפעמים הקשר בין מה שקורה בזמן החלום לבין היום-יום של האדם הוא קשר לא מודע, ובמצב הזה לא זוכרים חלומות.

דרך ההבנה של עולם החלום והקשר בין משמעות החלומות לבין העולם הער, נוצרת הבנה של מהות הישות של המציאות, שמשמשת במציאות כ-שפה, כדי לבטא את המהות של המרחב של העולם הפנימי והמבנים ההכרתיים שמרכיבים את המציאות בקני המידה של האין סוף.

כי כמו שכשילד קטן מתבונן על טקסטים בשפה העברית כשהוא קטן והוא לא באמת מייחס משמעות למה שכתוב ופשוט רואה את זה כאוסף של קווים, ככה גם אנחנו כשאנחנו מסתכלים על המציאות עצמה, לא ניתן לראות את הרובד שבו המציאות עצמה היא שפה לביטוי של משהו בעל משמעות גבוהה יותר.

והמציאות עצמה היא אין סופית, ואם האדם יביט בעניין באמת הוא יראה, שכל אדם חולם כל לילה חלום אחר, ומתחילת ההיסטוריה היו המון אנשים, וכל אחד חיי המון ימים, כלומר הרבה חלומות, הרבה יקומים שונים שבהם הדברים קורים אחרת.

וכשהאדם יסתכל על החלום באמת ובמודע, הוא יוכל להבחין בכך שהחלום שלו הוא עולם שלם ממש שבו הוא לדוגמא יכול לעמוד בעיר עמוסה בעשרות אלפי אנשים ומכוניות, חלקם במשרדים חלקם הולכים ברחוב ומדברים, יושבים בבתי קפה ובמסעדות ואוכלים אוכל, מנהלים שיחה על דברים שונים, והכל ממש קורה בו זמנית בתוך החלום של האדם.

ואם האדם ישאל את עצמו באמת, מי אלה כל האנשים האלה בחלום, האם הם באמת אותם אנשים שאני מכיר במציאות או אנשים שראיתי? הוא כמובן יגלה שלא, שהם לא באמת אותם אנשים שהוא מכיר מהמציאות הערה שלו, שאם הוא יגיד למישהו שהוא מכיר משהו בחלום, לדוגמא מספר עם 10 ספרות, ואז יתעורר פה ויבקש מאותו אדם לחזור על אותם 10 ספרות מבלי להכין אותו, אותו אדם לא ידע במה מדובר ובטח שלא ינחש את הספרות.

יש הפרדה בין המציאות שבה האדם חולם את החלום למציאות שבה הוא נמצא כשהוא ער מהבחינה הזו, ואם האדם ישאל את עצמו באמת מי אלה כל האנשים ומי אלה כל המבנים ומי אלה כל הצמחים והחפצים הדוממים בחלום שלי, הוא יגלה שהם חלק ממנו, שהם חלק מההכרה שלו עצמה, שהם הוא לכל דבר ועניין במובן מסוים.

ומנקודה זו, מתקיימת התגלות עמוקה של הקשר הבלתי נדלה בין דבר להפך שלו, ולחוויה שבה כל ההפכים כולם הם מתהווים מאותו השורש ממש.

וכשאדם מתעורר באמת בזמן החלום שלו לתובנות אלו, מתאפשרת החוויה של החלום הצלול, שבו האדם תחילה יכול לחקור באופן מודע את המרחב של החלימה ולטעום טעמים במסעדות ולהרגיש את הטעם שלהם לדוגמא, ולטייל בשדה או ביער ולהריח את הריחות של הפרחים ממש כאילו היה במציאות ממש, ולחוות חוויות של חום וקור, ושל סבל ושל תענוג, כאילו אין הבדל כלל ברמת עוצמת וממשות החוויה של החלום לחוויה שקיימת במציאות שהוא מכיר כשהוא ער.

ובהמשך, תוך כדי החקר המעמיק של החוויה של ההתעוררות של ההכרה הערה במהלך החלום, והחוויה שנקראת חלימה צלולה, מתאפשרת ההבנה של החוויה של התעלות ההכרה לחוויה גבוהה יותר של אחדות, שבה האדם מתחיל ממש לחוות משהו שנקרא “הרגש הזולת”, אבל ברמה מאוד מאוד גבוהה, כי ברמה הנמוכה של המושג הזה, האדם מרגיש לדוגמא את הצורך של חברו במשהו, את הכאב או התענוג של אדם קרוב אליו וכו.. אבל ברמות גבוהות של הרגש הזולת מתאפשרת חוויה של ממש של התמזגות עם המציאות, שבה האדם חווה את עצמו כאילו הוא לדוגמא שני אנשים או יותר, ואפילו חווה את עצמו כבעלי חיים בחלום, כצמחים וכדברים דוממים, מצד החוויה התודעתית שלהם עצמה ממש.

ברמות גבוהות אף יותר של הרגש הזולת, ניתן לחוות את עצמך אפילו כעיר שלמה, כולל כל האנשים והמבנים, הצמחים ובעלי החיים שנמצאים בעיר, כי העיקרון הוא שזה לא משנה כמה פרטים שנראים לנו שונים יש, הם כולם חלק מישות אחת באמת, והנפרדות היא הצמצום של ההכרה הגבוהה, שבה הכל נחווה כאחד באמת.

ומתוך הבנה זו מתגלה הקשר הבלתי נדלה של האחדות הנסתרת בכל. וזה מתקשר לנו לנושא של תכונת ההשפעה, שהיא התוצאה הישירה של ההתקרבות לשורש ההבנה המאוחדת פה בזמן ערות.

ויש דומות גדולה בין החוויה של ההתעוררות בחלום לחלום הצלול לחוויה שפה בזמן ערות מכנים התעוררות רוחנית, אך למרות שיש דומות עצומה בין השנים, ישנו הבדל שחשוב להסביר עליו ולבאר אותו..

והדומות היא בכך, שכשהאדם חולם חלום רגיל, אז בהתחלה הוא בטוח שהוא ער, וכל מה שהוא עושה בחלום, יש לו הנחת יסוד שהוא ער בזמן שהוא עושה את זה, וככל שהאדם מתקרב להבנה שהוא חולם בחלום, ככה הוא מתקרב לחוויה שנקראת החלום הצלול, כי בתוך החלום עצמו, האדם בטוח שהוא ער, וזה מה שמונע מההכרה שלו לחוות חלום צלול \ חלום מודע באמת.

וזו הסיבה שיש אנשים שלגמרי לגמרי לא זוכרים את החלומות שלהם כשהם קמים בבוקר, כי להם הנחת יסוד ממש ממש חזקה בתוך החלום שהם ערים, כי ככל שהאדם יותר בטוח בזמן החלום שהוא ער, ככה יש יותר סיכויים שהוא פחות יזכור את החלום בבוקר כשהוא יקום.

אבל יש עניין שזה נראה בלתי אפשרי שאותה דמות שנמצאת בחלום תעשה משהו בשביל לגלות שהיא חולמת בתוך החלום, כי על סמך מה היא יכולה לדעת בכלל שהיא חולמת? ומה זה אומר? שזה דורש התערבות של מבנים גבוהים יותר \ חיצוניים יותר בהכרה, שהם בעצם הרבדים הערים שהאדם חווה כשהוא ער פה במציאות הזאת כשהוא קם בבוקר.

כי כשהרבדים שפועלים בהכרה של האדם כשהוא ער, מתמזגים עם הרבדים שפועלים בהכרה של האדם כשהוא בזמן החלום, מתאפשרת ההבנה האמיתית של הדמות שבחלום שהיא חולמת, ומשם מתאפשרת החוויה של החלום הצלול ושל מודעות אמיתית בחלום לעובדה שאנו חולמים, שהתוצאה שלה היא חווה שמרגישה כאילו אנחנו ערים באמת וכל מה שאנחנו חווים מרגיש אמיתי בדיוק כמו פה.

אבל הנה עכשיו חשוב שנחזור ונדבר על עניין ההתעוררות הרוחנית שקיים פה במציאות הזאת, ועל הדומות בינו לבין החוויה של ההתעוררות בתוך החלום, וחשוב להבין שגם פה במציאות הזאת, האדם בטוח שהוא ער,

ממש כמו שבמציאות של החלום האדם בטוח שהוא ער, וששם הוא צריך את ההתערבות של הרבדים הגבוהים בהכרה שהם בעצם הרבדים של פה, של המציאות הזאת, המציאות הערה וכו.. 

אז גם פה בשביל להגיע לחוויה הזאת שנקראת התעוררות רוחנית צריך האדם לחוות חוויה שדומה להבנה של אני בחלום, וחשוב גם להבין מה זה אני בחלום ותכף נפרט, אבל זה בעצם אותו דבר, וההבנה של אני בחלום פה במציאות הזאת היא לא הבנה שאומרת שהמציאות לא אמיתית או משהו כזה בכלל, זה פשוט אומר שיש אחדות אמתית חבויה בהכל, כולל הכל, כמו שיש אחדות בגוף בין האיברים השונים של האדם והמוח ברמה הלא-מודעת, ככה גם יש אחדות שנמצאת בין האנשים, הצמחים הדוממים וכל שאר הדברים שקיימים.

והאדם פה במציאות הזאת בדיוק מהסיבה הזאת לא יכול על סמך עצמו ועל סמך סך הידיעות האישיות שלו להתקרב לחוויה הזו של האחדות, אלא זה דורש באמת הפעלה של רבדים גבוהים יותר בהכרה של האדם, כי קיימים רבדים גבוהים, שבהם מתאפשרת החוויה של האדם באחדות, תוך כדי שהוא בנפרדות, כי בחוויה של האחדות, אין הפרדה בין החוויה של הנפרדות לחוויה של האחדות, ומתאפשרת חוויה של הטבע הגבוה של המציאות פה מצד הנפרדות של האדם בעולם.

יש להוסיף מידע יש להוסיף מידע 

Leave a Reply